Evergreen is een bandenmerk dat zich richt op de bandenindustrie. Het integreert de ontwikkeling van bandproducten, de merkpromotie, het marketingbeheer en de professionele bandenservice. Evergreen heeft een bedrijfsfilosofie ontwikkeld die gericht is op het creëren van waarde voor klanten en het realiseren van een win-winsamenwerking. Dit wordt bereikt door voortdurend nieuwe producten te introduceren die aansluiten bij de behoeften van klanten, door de middelen van de industrie te integreren, door marketingmodellen te innoveren en door een nieuwe kernconcurrentiekracht te creëren.
Gebaseerd op geavanceerde technologie is Evergreen een merk dat zich inzet voor milieubescherming en duurzame ontwikkeling. Het zet zich in om materialen te besparen, de materiaalomgeving te beheren en milieuvriendelijke materialen te gebruiken. In het productieproces streeft Evergreen ernaar de lucht- en watervervuiling te verminderen, milieuprojecten op te zetten en afval te beperken en te recyclen door gebruik van gerecyclede energie.
Op het gebied van design streeft Evergreen naar het verminderen van het geluidsniveau, het verlagen van de rolweerstand en het garanderen van veiligheid. Voor onderhoud en recycling promoot het merk correct gebruik, regelmatig onderhoud, het herprofileren en recyclen.
Evergreen gebruikt grondstoffen van superieure kwaliteit bij de fabricage van zijn banden. De nauwkeurige koolstofzwarte formule zorgt ervoor dat warmte efficiënt wordt afgevoerd van het loopvlak en de karkaslagen van de band, waardoor de levensduur van de band wordt verlengd, de slijtage van het loopvlak en de rolweerstand worden verbeterd, en tegelijk de tractie behouden blijft.