Falken band

Falken is een bandenmerk van Japanse oorsprong, opgericht in 1983 door The Ohtsu Tire & Rubber Co. Ltd. Het maakt deel uit van de Sumitomo Rubber Industries-groep, die zich positioneert als de zesde grootste bandenfabrikant ter wereld gemeten naar omzet.

Het merk Falken biedt een breed assortiment banden die geschikt zijn voor verschillende seizoenen en voertuigtypen, waaronder zomer-, winter-, vierseizoenen- en SUV-banden. Het is geselecteerd als originele leverancier door verschillende vooraanstaande autofabrikanten, zoals Subaru, Suzuki, Daihatsu, Mazda, Volkswagen, Honda en Mercedes. Zo zijn de SUV CX-9 van Mazda, de modellen Up, Polo en Passat van Volkswagen, de HR-V van Honda en de nieuwste Mercedes G-Klasse, die in 2018 op de markt kwam, allemaal uitgerust met Falken-banden. Evenzo is de Audi Q3 (tweede generatie), geïntroduceerd in de herfst van 2018, in eerste montage uitgerust met Falken-banden.

Falken wordt ook erkend om zijn technologische vooruitgang in de bandenindustrie. Onder de technologieën die door het bedrijf zijn ontwikkeld, bevinden zich runflat-technologie, de geavanceerde 4D-Nano Design, het NEO-T01-productieproces, Gyroblade, Silent Core en de CORESEAL-technologie, die luchtverlies door perforaties voorkomt. Andere innovaties omvatten de microscopische analysetechnologie, SENSING CORE en de technologie voor interne energieopwekking van de band, evenals het EV-design.

Ten slotte zet Falken zich via zijn moederbedrijf Sumitomo Rubber Industries, Ltd. actief in voor de bescherming van het milieu. Het bedrijf richt zich op het verminderen van de milieu-impact van de bandenproductie door brandstofbesparing, het gebruik van hernieuwbare grondstoffen en verantwoord hulpbronnenbeheer. In dit kader worden alle componenten en fabricagestappen van Falken-banden voortdurend geanalyseerd en geoptimaliseerd. Dankzij grondig onderzoek naar biosynthetische mechanismen en de nanostructuur van de band is Falken in staat om geavanceerde, duurzame banden te produceren van ecologisch natuurlijk rubber.

Falken autobanden

Bestverkochte profielen

Alle profielen Falken

Blader door ons uitgebreide assortiment van modellen Falken en vind degene die perfect aan uw behoeften voldoet. Profiteer van de beste prijzen op onze gehele selectie!

Selecteer een profiel
Selecteer een profiel
Bedrijfsvoertuig / Vrachtwagen

De technologieën van het merk Falken

NEO-T01
NEO-T01

FALKEN heeft onlangs een technologie ontwikkeld die wordt toegepast bij de productie van zeer nauwkeurige run-flat banden. Met dit systeem, genaamd NEO-T01, wordt elke band ontworpen vanuit een metalen kern genaamd "former". Deze heeft de exacte grootte en vorm van de uiteindelijke band. Het bijzondere aan dit proces is dat het gebruik maakt van een "tape" techniek die de delen van de band, het loopvlak en de zijkant, omwikkelt zonder overlapping of naad. Er wordt geen vervorming geregistreerd tijdens de vulkanisatie en alle materialen worden geautomatiseerd en geïnformatiseerd samengevoegd. Het NEO-T01 productiesysteem staat synoniem voor consistentie in de productie van premium banden in serie en dus van superieure kwaliteit.

Stille Kern
Stille Kern

Het zijn de banden die de belangrijkste bron van geluid in een voertuig vormen. Het geluid dat door het rollen wordt uitgezonden, overtreft dat van de motor of de aerodynamica. Het is de trilling van de lucht in de banden die hiervan de oorzaak is, door een resonantieverschijnsel. De ingenieurs van FALKEN hebben een concept ontwikkeld op basis van een polyurethaanschuim dat deze geluidsoverlast kan verhelpen. Dankzij een laag die de binnenkant van de band bekleedt, wordt de trilling verminderd, net als het geluid, dat tot tien decibel minder aangeeft. Deze zeer resistente technologie werkt gedurende de levensduur van de band zonder de prestaties ervan te belemmeren.

4D-NANO ONTWERP
4D-NANO ONTWERP

Van banden worden drie essentiële kwaliteiten verwacht: veiligheid, lage rolweerstand en duurzaamheid. De teams van Sumitomo Rubber Industries Ltd. hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar de moleculaire structuur van de band om de prestaties te optimaliseren. Voor hun werk hebben ze deeltjesversnellers en simulatiesoftware gebruikt. Ze konden zo de moleculaire structuur van de rubberen elementen die deel uitmaken van de banden tot op de nanometer nauwkeurig observeren. Hun analyses richtten zich vooral op de warmteproductie in de band en op manieren om deze te beheersen. Deze warmte, synoniem voor energieverlies en dus voor rolweerstand maar ook voor onnodig brandstofverbruik, is een van de onderwerpen van hun werk. Dit nauwkeurige onderzoek op moleculair niveau heeft geleid tot de ontwikkeling van de geavanceerde 4D-Nano Design technologie, die zorgt voor een verbetering van de bandprestaties bij regen, maar ook voor een vermindering van het brandstofverbruik tot vijf procent in vergelijking met de gangbare bandcategorieën.

Doorgaan zonder te accepteren >
Over cookies en andere tracers
Bandenleader.be (AD TYRES) en zijn partners (Google, Hotjar, Microsoft) gebruiken cookies en andere tracers (webstorage) om de goede werking van de site te verzekeren, uw navigatie te vergemakkelijken, statistische metingen uit te voeren en om zijn reclamecampagnes te personaliseren. Cookies en andere tracers die op uw terminal zijn opgeslagen, kunnen persoonsgegevens bevatten. Daarom plaatsen wij geen cookies of andere tracers zonder uw vrije en geïnformeerde toestemming, met uitzondering van die welke essentieel zijn voor de werking van de site. We bewaren uw keuze 6 maanden. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door naar de pagina over cookies en andere tracers te gaan. U kunt ervoor kiezen om verder te surfen zonder het deponeren van cookies of andere tracers te aanvaarden. Weigering verhindert de toegang tot diensten niet AD TYRES. Voor meer informatie, bezoek de cookies en andere tracers pagina.
De cookies personaliseren
LiveChat